Wypełniając obowiązek, o którym mowa w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Karolina Kokot-Frątczak prowadząca działalność gospodarczą w Częstochowie przy ul. Okulickiego 84 lok. 6, NIP: 5732711743, wykonująca działalność leczniczą w formie podmiotu leczniczego i zakładu Baby Steps Centrum Terapii Dziecka Karolina Kokot-Frątczak wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego pod nr Księgi 000000267884 (dalej: Administrator).
Z Administratorem można się skontaktować:
- za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres: babystepscentrum@gmail.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: 609-011-680,
- pisemnie na adres: ul. Okulickiego 84 lok. 6, 42-218 Częstochowa.
Administrator zbiera i przetwarza Pana/Pani dane osobowe w zakresie niezbędnym do zrealizowania celu, w którym zostały zebrane. W zależności od celu oraz podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych Administrator może przetwarzać:
- dane identyfikujące, w tym przede wszystkim: imię i nazwisko, numer PESEL, płeć, data urodzenia pacjenta lub przedstawiciela/i ustawowego/opiekuna prawnego pacjenta, numer NIP;
- dane kontaktowe, w tym przede wszystkim: numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, pacjenta lub jego przedstawiciela/i ustawowego/opiekuna prawnego pacjenta;
- informacje dotyczące stanu zdrowia i choroby oraz procesu diagnostyki i leczenia;
- wizerunek – dane pozyskiwane z monitoringu wizyjnego umiejscowionego w placówce Baby Steps Centrum Terapii Dziecka
Karolina Kokot-Frątczak przy ul. Okulickiego 84 lok. 6 w Częstochowie w częściach ogólnodostępnych tj. na recepcji oraz ciągach komunikacyjnych.
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może skutkować odmową umówienia wizyty lub udzielenia świadczenia zdrowotnego, ponieważ podanie danych osobowych (przede wszystkim danych identyfikujących pacjenta, czy też danych dotyczących jego stanu zdrowia) jest niezbędne do prawidłowej realizacji usług przez Administratora, w tym do prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami. Niepodanie adresu e-mail, nr telefonu oraz danych przetwarzanych w celach marketingowych (w tym brak wyrażenia zgody na takie przetwarzanie) nie będzie podstawą do odmowy umówienia wizyty lub świadczenia usług.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:
- właściwej rejestracji, udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie rehabilitacji lub logopedii lub psychologii, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej, realizacji praw pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub c RODO i art. 9 ust. 2 lit. h RODO oraz art. 24, 25 i 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, art. 32 w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia;
- kontaktu poprzez wykorzystanie numeru telefonu lub adresu e-mail w celu np. potwierdzenia wizyty, odwołania terminu wizyty, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest obsługa pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- dokonywania rozliczenia, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej Administratora, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest umożliwienie mu realizacji w/w praw – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przy wykorzystywaniu monitoringu wizyjnego, rejestrującego wizerunek w pomieszczeniach ogólnodostępnych w placówce Baby Steps Centrum Terapii Dziecka Karolina Kokot-Frątczak, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa na terenie zakładu leczniczego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 23a ustawy o działalności leczniczej;
- prowadzenia działań marketingowych, w tym wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku w celach marketingowych na podstawie udzielonej przez Państwo zgody na przetwarzanie danych w tym zakresie – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania usług przez Administratora. Odbiorcami danych mogą być: personel Administratora; inne podmioty lecznicze w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych; podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych (np. dostawcy usług teleinformatycznych, prawnych, osobie odpowiedzialnej za obsługę techniczną monitoringu).
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w terminach:
- dane ujęte w dokumentacji medycznej będą przechowywane przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- dane służące do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przetwarzane będą przez okres przedawnienia wynikający z przepisów prawa cywilnego;
- dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych przetwarzane będą przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
- dane przetwarzane z związku z funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego przetwarzane będą przez okres 1 miesiąca od dnia zarejestrowania nagrania;
- dane przetwarzane w celach marketingowych oraz inne, dla których przetwarzania wymagana jest Państwa zgoda przetwarzane będą przez okres niezbędny do osiągnięcia celu, dla którego zostały zgromadzone, jednak nie dłużej niż do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Wobec Pana/Pani danych osobowych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym Państwa dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu profilowaniu.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
- żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych;
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
- przenoszenia Pani/Pana danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jeżeli podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych byłaby wyrażona przez Pana/Panią zgoda na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody listownie lub e-mailem.